06
Ekstraklasa Games to oficjalne, ogólnopolskie rozgrywki e-sportowe organizowane przez Ekstraklasę – najwyższą ligę piłkarską w Polsce. Turniej skupia się głównie na grze FIFA (obecnie EA Sports FC), a jego uczestnikami są zarówno reprezentanci klubów piłkarskich Ekstraklasy, jak i najlepsi gracze z całego kraju. Ekstraklasa Games integruje świat tradycyjnego sportu z dynamicznie rozwijającą się sceną e-sportową, budując most pomiędzy kibicami piłki nożnej a fanami gier komputerowych.
Klient:
Ekstraklasa
Agencja:
eMine
Rok:
2024
✱ Wyzwanie
Ekstraklasa Games potrzebowała spójnej identyfikacji wizualnej na sezon 2023/24, która zaangażuje dotychczasowych fanów i jednocześnie przyciągnie nowych odbiorców. Musiała oddawać dynamikę rozgrywek. Celem był rozpoznawalny i elastyczny key visual, komunikujący energię esportu. Dodatkowym wyzwaniem było odświeżenie stylistyki poprzednich edycji i unowocześnienie jej, zachowując dotychczasową kolorystykę dla ciągłości marki, a jednocześnie wprowadzając świeże elementy wyróżniające sezon 2023/24.
✱ Podejście
Projektując key visual dla Ekstraklasa Games postawiłem na minimalistyczny, nowoczesny styl, który pozwala wyeksponować najważniejsze treści i emocje. Skupiłem się na dużej, wyrazistej typografii, prostych formach graficznych i mocnych kontrastach barw, wykorzystując charakterystyczną paletę kolorów marki. Kompozycja opiera się na czytelnym podziale przestrzeni i mocnym zaakcentowaniu kluczowych informacji, dzięki czemu grafiki są przejrzyste i łatwe w odbiorze.
W projektach świadomie stosowałem duże portrety zawodników oraz prostotę tła, by skupić uwagę na bohaterach rozgrywek i podkreślić ich znaczenie. Minimalizm umożliwił łatwe dostosowanie key visuala do różnych formatów – od social mediów po layouty streamów – przy zachowaniu spójności i rozpoznawalności marki.